4021361402 |
Programa CA/AC: Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar |
2018-2019 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/10/2018 - 5/6/2019 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Roc Alabern |
|
c. Mallorca, 58 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
"Iniciar la formació del Programa CA / AC (Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar) que porta a terme la UVic. Aquesta formació està pensada per fer-la durant tres anys, amb un formador extern de l’equip de la universitat i amb un cost anual que assumiria l’escola.
Aquest programa està format per un conjunt d’actuacions encaminades a ensenyar a l’alumnat a treballar en equip.
Actualment detectem al claustre una necessitat de consensuar metodologies de treball i a la vegada de portar a terme dinàmiques que afavoreixin la cohesió de grups i l’ambient adequat per portar a terme l’aprenentatge. Pensem que aquesta formació externa ens aportarà els coneixements per poder treballar amb els alumnes amb metodologies més enriquidores i inclusives.
|
| |
Objectius |
“Aquest programa es basa en l’aprenentatge cooperatiu: una forma d’estructurar l’activitat a l’aula en equips reduïts de treball, en els quals els estudiants s’ajuden els uns als altres a aprendre;...El procés de formació i assessorament per ajudar al professorat i als centres a ensenyar a aprendre en equip consta d’un conjunt d’activitats adreçades a reglar i guiar al professorat a l’hora de planificar, desenvolupar i avaluar la incorporació progressiva del Programa CA / AC (Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar) en les aules i en el centre.”
|
| |
Continguts |
Temporalització: depenen de la Universitat, però s’intentarà iniciar al primer trimestre la part teòrica i la part més pràctica al segon
La formació s’estructura en tres etapes, cadascuna de les quals es desenvolupa, en línies generals, en un o dos cursos escolars: Etapa d’Introducció, Etapa de Generalització i Etapa de Consolidació.
En cada etapa es proposa un conjunt d’activitats per conèixer i provar les propostes del Programa CA / AC: activitats de planificació de la seva incorporació a l’aula, activitats d’autoavaluació individual i en l’equip de professorat participant de la incidència d’aquesta incorporació, i activitats d’avaluació i de planificació de la generalització i consolidació progressiva del Programa CA / AC.
|
| |
Formador/a |
Jordi Vilà Villalonga, Anna Oliveras i Mercè Juan Millera
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula recollides a la carpeta de formació (individual o en petit grup del mateix centre)
|
| |
Persones destinatàries |
Infantil i primària
Aquesta activitat acredita pel perfil professional "Metodologies amb enfocament globalitzat".
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
10/10/2018 |
- |
- |
Sessió 2 |
dilluns |
15/10/2018 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
16/10/2018 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
17/10/2018 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimarts |
27/11/2018 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimecres |
28/11/2018 |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
29/11/2018 |
- |
- |
Sessió 8 |
dilluns |
03/12/2018 |
- |
- |
Sessió 9 |
dimarts |
04/12/2018 |
- |
- |
Sessió 10 |
dimecres |
05/12/2018 |
- |
- |
|
| |